dimarts, 26 d’abril del 2011

Ford Focus ST

La versió ST del Focus 2011 té un motor de 250 CV i un aspecte exterior diferent del d'altres versions del nou Focus. Estarà en venda al començament de 2012. Les fotos que acompanyen aquest article corresponen a la versió de cinc portes.
A diferència del Focus ST que encara es ven, el nou té un motor de gasolina de quatre cilindres en comptes de cinc. És una variant del 2.0 EcoBoost de 240 CV del Mondeo (informació tècnica), però amb la potència augmentada fins a 250 CV. Per aconseguir aquest increment de potència Ford diu que ha modificat el sistema d'admissió i escapament. Com tots els motors de Ford de la família «EcoBoost», el del Focus ST té injecció directa de gasolina i turbocompressor.
Amb les dades que tenim de moment, el més significatiu del nou Focus ST respecte a l'anterior és que, segons Ford, el seu consum serà un 20% inferior. La caixa de canvis és manual de sis velocitats.
 
Respecte a qualsevol altre Focus de la gamma 2011, el ST té una adreça diferent i una suspensió que deixa la carrosseria 10 mm més a prop del sòl. Els frens són de major mida i les llantes de sèrie de 19 "de diàmetre. Els pneumàtics són uns ContiSportContact3
Ford Focus ST. Modelo 2012. Ford Focus ST. Model 2012. El seu aspecte exterior es distingeix del de les versions normals perquè té uns para-xocs específics, el davanter amb una graella de grans dimensions i el cul amb una sortida d'escapament central. Algunes peces de la carrosseria compleixen una funció aerodinàmica a més d'estètica, segons el fabricant "el spoiler del sostre ofereix una estabilitat millorada i un fre aerodinàmic reduït a alta velocitat»
Els miralls retrovisors, l'aleró posterior i les llantes d'aliatge també tenen un disseny específic per a la versió ST. Entre els colors de carrosseria disponibles, hi ha un exclusiu per a l'est model: «Tangerine Scream" (que és el que té el cotxe que apareix en les imatges d'aquesta informació).

L'interior no té tantes diferències com l'exterior. Pel que fa al Focus normal, té canvis en les motllures decoratives, en el pom del canvi i en els seients (que són de tipus esportiu). Una de les tapisseries de cuir disponibles serà en tons taronja i gris fosc, a joc amb el nou color exterior. A més dels elements purament decoratius, la ST porta uns seients tipus bacquet fabricats per Recaro. Com l'anterior model, sobre el quadre de comandament té indicadors per a la pressió de sobrealientación del turbocompressor, i pressió i temperatura de l'oli.
És la tercera generació del Focus ST. De moment, km77.com ha provat els dos anteriors, informació que es pot consultar aquí i aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada