dimarts, 26 d’abril del 2011

Nissan GT-R

Nissan renova el GT-R, un esportiu de quatre places. Té canvis estètics i tècnics. A Europa arribarà a partir de febrer de 2011. En aquest article hi ha la prova del GT-R model 2008.
El motor de sis cilindres en «V» i dos turbocompressors dóna ara 530 cavalls en comptes de 486 (el parell màxim augmenta fins 612 Nm) mentre que el consum homologat disminueix a 11,8 litres cada 100 quilòmetres (abans 12,1). Tot això s'aconsegueix amb els següents canvis en el motor: una major pressió de sobrealimentació, diferent obertura de vàlvules i barreja d'aire, i un maniguet d'admissió i canonada d'escapament de major diàmetre. Per distingir visualment l'anterior, part de la coberta del motor és vermella (imatge).
També hi ha modificacions en la programació de la caixa de canvis (automàtica de doble embragatge). Hi ha un nou programa-anomenat «SAVE» - que persegueix un menor consum quan es condueix per vies ràpides com autopistes (segons Nissan també disminueix el cansament del turmell), i s'ha millorat l'arrencada amb el programa «R mode» (millora que també afecta el control de tracció).
Nissan GT-R. Model 2011.Otra aspecte revisat és el sistema de tracció total, a fi d'evitar les estirades que donava en els girs tancats a molt poca velocitat causa de la diferència de gir de les rodes. En l'apartat d'Informació tècnica del GT-R model 2008 hi ha més informació del sistema de tracció total.
En la suspensió hi ha diverses modificacions. Són nous els molls, els amortidors i la barra estabilitzadora. Canvien els angle d'avanç (de 5 ° 35 'a 6 ° 00') i de convergència, el centre de balanceig està més baix. Hi ha una barra de reforç davantera, entre les dues torretes de la suspensió (imatge), feta de fibra de carboni i alumini (imatge). El panell sobre el qual va el quadre de comandament té un nou reforç a la banda del passatger (imatge).
Les llantes d'alumini forjat (imatge) són més rígides i lleugeres (les fabrica Rays). Els pneumàtics (opcionals segons la versió) Dunlop SP SPORT MAXX GT 600 DSST CTT tenen un nou compost (que dóna més adherència) i una estructura renovada. Els discos de fre són d'un diàmetre més gran.
El para-xocs davanter és nou i inclou les llums diürnes de díodes lluminosos (imatge). El disseny de l'est para-xocs augmenta la força vertical (cap a terra) un 10 per cent (Nissan no diu a quina velocitat) i les entrades d'aire més grans permeten un major cabal, milloren la refrigeració del motor i l'aerodinàmica: el coeficient Cx passa de 0,27-0,26, un valor molt bo en un esportiu (el d'un Porsche 911 Turbo és 0,31 i el d'un SLS AMG 0,36). Els terminals d'escapament tenen un diàmetre (encara) més gran i el pilot antiboira és de díodes (imatge).
En l'habitacle els canvis són menors i, excepte en el cas dels seients-ara més còmodes-únicament decoratius (informació de l'interior del GT-R model 2008).
Nissan GT-R. Model 2011.Se comercialitzaran cinc versions, denominades: «Pure edition", "Black edition", "Premium edition,« SpecV »(galeria d'imatges) i« egoista »(galeria d'imatges). Encara no està decidit si totes arribaran a Europa. Del GT-R model 2008, a Espanya només estan disponibles les «Black edition" i "Premium edition».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada